20+2 tipy, jak na úspěšný Instagram

Připravila jsem pro vás 22 tipů, které vám pomohou na cestě za úspěšnějším INSTAGRAMEM. Jedná o seznam věcí, postřehů a rad, které mohou pomoci jak úplným nováčkům na poli této sociální sítě, tak i těm, kteří se na Instagramu již nějaký čas pohybují. Veškeré tipy a rady jsem sesbírala na základě vlastních zkušeností, studování průzkumů a statistik. Jedná se o praktický a věcný seznam, za kterým netřeba hledat žádnou vědu. 🙂 

Klesl-li vám za poslední rok značně dosah, ať už se jedná o vaše fotografie či počet návštěv celého profilu, nevěšte hlavu. přibližně v červnu roku 2016 Instagram spustil nový systém zobrazování fotografií na hlavní stránce tzv. nechronologický feed. Fotografie se od té doby nezobrazují dle data přidání, ale nechronologicky dle nového algoritmu, který IG nastavil. Nezoufejte, na zvýšení dosahu a návštěvnosti vašeho profilu se dá pracovat.

  1. Niche! Zamyslete na niche vašeho profilu, což v případě podnikání platí taktéž. Určete si, na co soustředíte.
  2. Profil osobní nebo firemní? Instagram vám umožňuje volit mezi standardním osobním profilem a nebo profilem firemním. Kolem firemního profilu se řeší hodně dohadů ohledně snížení dosahu. Jak to tedy je? Mrkněte na video.
  3. IG je o fotce Chcete-li na IG uspět, zaměřte se na to nejdůležitější, fotku. Naučte se základy focení, které pozvednou vaší fotografii o level výš.
  4. Denní světlo je váš kamarád Nehledejte za focením nic složitého, je jasné, že kolem podnikání děláte spoustu dalších věcí. Jedna z jistot u focení je světlo. Na fotky večer se vykašlete, foťte na denním světle!
  5. Jednotný styl Instagram není jen o jedné fotce, ale o celé galerii. Zaměřte se na ni, vyberte si barvené ladění a styl, kterého se budete držet a vše galerie bude působit celistvě.
  6. Střídejte to Jedním ze jednoduchých tipů pro ladění galerie je střídat typy fotek. Může jít třeba fotky lidí a prostředí. Dávejte si jen pozor na to, aby se vedle sebe neobjevily tři obdobné fotografie, není-li to záměr celé vaší galerie.
  7. Neutíkejte od tématu Možná máte potřebu jeden den výjimečně věnovat svému pejskovi oproti všemu, co doposud bylo a patří na váš profil. Pamatujete bod č. 1? Nedělejte to v případě, že váš brand nejste vy samotní (platí třeba pro celebrity). Lidé od vás již něco očekávají, cpát jim něco, co nechtějí, může znamenat, že se s vámi brzy rozloučí.
  8. Modrá je dobrá Ano, statisticky je dokázáno, že modrá je jedna z nejúspešnějších barev, která přináší zájem, lajky. Nezapomínejte ale, že nic se nemá přehánět. 🙂
  9. Osobitost a nápad Inspirovat se, je fajn. Co ale lidi osloví je originalita, osobitý přístup, nápad. Nebojte se toho a odlište se, ať už jde o fotky nebo o příběh.
  10. Soustřeďte se na příběh Krásně navazujeme. Ano, sociální sítě nejsou jen o fotkách, za nimi jsou příběhy, které si zaslouží v popisu fotky svůj prostor. Věnujte se jim. Lidé se rádi dozvědí nové a zajímavé novinky. Důležité je, jak je podáte. Hrajte si!
  11. Nahrávat fotky můžete všelijak Setkávám se často s tím, že uživatelé nevědí, jaké mají možnosti, pokud jde o nahrávání fotek na IG. Více jsem se rozpovídala ve videu. Rozhodně se nemusíte limitovat jen rozměrem 1×1. 🙂
  12. Plánování Naplánujte si dopředu, jaké fotky budete postovat a pohrajte si s jejich barevným laděním. Existuje nespočet aplikací, které vám pomohou. Já osobně používám aplikaci Preview.
  13. Zapracujte na svém BIU Instagram umožňuje popis v několika málo řádcích. Zapracujte na stručném a výstižném popisu, nebojte se použít emotikony pro zvýraznění a nezapomínejte na přidání webu vašeho podnikání, e-shopu atp. POZOR!! Do popisu fotky odkazy nepatří – jsou neaktivní. Opět více ve videu. 🙂
  14. Přispívejte pravidelně Buďte aktivními uživateli. Je-li Ig jedním z vašich hlavních komunikačních kanálu, věnujte mu ideálně 1 podst denně. Fanoušci se rádi dozví novinky, info za zákulisí výroby, tipy atp. Nemáte-li ale co sdělit, netlačte na pilu.
  15. Přispívejte v pravý čas Firemní profil vám umožňuje skrze statistiky zjistit ideální čas komunikace s vašimi fanoušky. Vytěžte z těchto dat maximum a přispívejte v pravý čas.
  16. Používejte Instagram Stories Insta Stories jsou skvělým způsobem k prohloubení vztahu s fanoušky a taky vám umožňují být více vidět díky rotaci Insta Stories na hlavní stránce.
  17. Nebojte se Živého vysílání Živé vysílání je oblíbené díky aktuálnosti. Je skvělé se fanoušků, potenciálních nebo stávajících zákazníků ptát a odpovídat živě. 🙂 Výhodou je také opět zvýšení viditelnosti vašeho profilu na hl. stránce IG. Více opět ve videu. 🙂
  18. Hashtagy Hashtagy si určitě zaslouží své místo v celé strategii dosahů. Zdá se, že trochu ztrácejí na síle, chcete-li ale být více vidět, vyplatí se. Najděte ty pravé hashtagy skrze podobné IG profily, mrkněte, co používají oni a volte ty hashtagy, kde není narváno (ideál kolem desetitisíců příspěvků pod daným  hashtagem – ve více už se spíše váš obsah ztratí). Nastartujte také vlastní hashtag, po který bude vaše komunita fotky přidávat + jim dejte důvod, aby tak činili.
  19. Označování na fotce Na Instagramu existuje i spousta účtů, které sdílí fotky jiných tvůrců, najděte si ve svém oboru ty relevantní a nebojte se je označovat přímo na fotce.
  20. Označujte lokaci Je-li vaše fotka z určité lokace, označte ji. Většina lidí se chodí na IG inspirovat pokud jde o cestování, kavárny atp. Zároveň to opět zvýší vaše zviditelnění.
  21. Komunita Nezapomínejte, že IG je především sociální síť. Buďte tedy aktivními uživateli, komentujte, vyzývejte fanoušky k diskuzi u svých postů.
  22. Nekupujte falešná čísla V neposlední řadě bych chtěla říct, že jakékoli koupě fanoušků a lajků jsou akorát na škodu. Nedělejte to. Dlouhodobě to ničemu nepomůže. Co doporučuji, je za začátku nakopnout profil promem. Chcete-li rychle nakopnout své podnikání, není na tom nic špatného. 🙂

Podobné příspěvky